Warning: file_get_contents(http://instagram.com/glam_by_eefje): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 503 Service Unavailable in /srv/users/serverpilot/apps/beautytalk/public/wp-content/plugins/beautytalk_v2/index.php on line 463

Bekijk meer foto's van Eefje op Instagram

@glam_by_eefje Volgen

Volgers

Travel Tenerife El Médano

3 februari 2018.. Een maand geleden was het zoveel beter, een maand geleden had ik niks meer aan dan enkel en alleen een bikini en had ik zicht op een mooie rode berg (Montana Roja) en de zee. Yep, een maand geleden zat in Tenerife El Médano ☀️☀️☀️ (zucht).

Het was 4 jaar geleden dat Karel en ik nog eens op reis geweest waren, door de aankoop van onze woning in Nederland was er geen budget. En heel eerlijk, de zomers zijn hier al heel mooi geweest. Aangezien we een zwembad hebben is het hier in de zomer altijd een beetje vakantie. We wonen afgelegen in de natuur en de rust en stilte maken het compleet. Maar de drang om op vakantie te gaan werd groter. De schrik om een vliegtuig in te stappen was nog groter ✈️

Vliegangt

Het was ongeveer 7 jaar geleden dat ik gevlogen had, ik geloof dat dit toen naar Fuerteventura was (ook één van de Canarische eilanden). We gingen elk jaar met het vliegtuig op vakantie en elk jaar werd de schrik om op het vliegtuig te stappen groter. Het is niet zozeer de schrik om neer te storten (alhoewel dit wel meespeelt natuurlijk) maar ik heb enorme claustrofobie. De gedachte om in een vliegtuig te zitten met allemaal onbekende mensen, allemaal dicht bij elkaar doet me huiveren. De gedachte dat ik al die uren opgesloten zit en niet naar buiten kan is misschien wel mijn grootste angst. Een angst die steeds groter werd en hierdoor gingen we de laatste 2 keer met de wagen op reis. Niks mis mee natuurlijk, maar ik wil iets van de wereld zien en met de wagen kom je natuurlijk niet zo ver. Ik besefte maar al te goed dat ik ooit nog op het vliegtuig zou moeten stappen als ik nog iets van de wereld wou zien. Dankzij tips van vrienden, familie, kennissen en mijn Instagram familie raapte ik al mijn moed samen en besloten Karel en ik om naar Tenerife te gaan. Een vlucht van ongeveer 4 uur dus dit valt al bij al nog wel mee.. Ik kocht bij de apotheek druppeltjes om kalm te blijven en 2 weken later gingen we het vliegtuig op..

Tenerife El Médano

Tenerife was voor mij het eiland voor de gepensioneerden die daar 3 maanden gaan overwinteren. Aanvankelijk zag ik Tenerife niet zitten (mijn voorkeur ging naar Ibiza of Portugal). Maar ik moet eerlijk toegeven, Tenerife is meer dan alleen een eiland voor de oudjes..

El Médano is het surfmekka van Tenerife. Karel surft al heel zijn leven en ging al vaker naar dit surfstadje. Dus er was eigenlijk geen ander alternatief. El Médano it is :) El Médano is niet groot, niet zo toeristisch en heel erg mooi. Enige nadeel.. de wind. Het waait er vaak hard en dat is natuurlijk ideaal voor Karel om te windsurfen. Voor mij als strandliefhebber iets minder want als het 5 à 6 beaufort is kun je moeilijk liggen zonnen zonder gezandstraald te worden. Dus als Karel ging surfen bleef ik in het hotel om te zonnen op het zonneterras. We verbleven in Hotel Médano en op elke verdieping van het hotel was er een zonneterras met een prachtig uitzicht op de rode berg en de zee. Ik kon Karel gewoon zien surfen vanop het zonneterras. Gelukkig heeft het niet zoveel gewaaid en na 2 dagen surfen konden we nog andere uitstappen doen.

Travel Tenerife El Médano

Zo gingen we naar Los Cristianos waar we een boottocht reserveerden om dolfijnen en walvissen te gaan spotten. Wat een ervaring.. De tocht duurde zo’n 2 uur en zagen we tientallen dolfijnen en 3 walvissen. Ik heb hier geen woorden voor, je moet dit meemaken. Iedereen op de boot werd muisstil, nam foto’s, filmpjes en genoot van dit prachtige spectakel. Karel nam 365 foto’s waarvan enkele Lucky shots :) Ook hier moest ik opnieuw mijn angst overwinnen. Op een boot heb ik hetzelfde gevoel als in een vliegtuig. Je kan er niet af. Het enige voordeel is dat je je niet zo opgesloten voelt.

We bezochten ook de hoofdstad van Tenerife, Santa Cruz. Dit was ongeveer een 45 minuten rijden van het hotel (we huurden een auto trouwens tijdens ons volledige verblijf). Het Auditorium (concertgebouw) is absoluut een aanrader om te bezoeken. Wat een prachtige architectuur. Het gebouw heeft de vorm van golf, erg indrukwekkend. Daar vlakbij is er een botanische tuin die je kan bezoeken en een opgelucht zwembad waar je je in het paradijs waant.

Cabezo is een andere windsurf & kite spot in Tenerife en uiteraard hebben we ook daar tijd doorgebracht. Ook hier geen toeristische toestanden, hier moet je zijn voor zon, zee en strand en vooral voor de rust. De stranden in Tenerife zijn allemaal zwart, ik moest hier heel hard aan wennen. We zijn op zoek gegaan naar witte stranden maar hebben deze niet gevonden :)

Wil je een toeristisch plaatsje bezoeken in Tenerife dan moet je in Playas de las Americas zijn. Verwacht geen Saint Tropez toestanden – wil je dit wel dan stop je best even bij Papagayo. :) Ook vind je er een Hard Rock Café/Hotel en allerlei shops met grote merken als Michael Kors, Guess, Tommy Hilfiger enz…  Hier is het veel drukker dan in El Médano en de stranden zijn er ietsje minder zwart :)

Voor mij was het ook de eerste keer dat ik in de winter naar een zonnige bestemming ging. Maar oh boy, hierdoor ben je een winterdepressie slim af. Extra vitamine D, de batterijtjes opladen en het grijze koude weer in België/Nederland achter je laten. Zon, zee, strand. De temperatuur was rond de 25 graden, met een topdagje van 31 graden. Ik kan het iedereen aanraden!

Tenerife staat in mijn top 3 van de mooiste reizen die ik gemaakt heb. En op dit moment zijn we aan het kijken om opnieuw te vertrekken ergens eind mei. Want ja, ik wil terug. Ik wil terug op het vliegtuig en mijn angsten overwinnen. Ik ga geen 7 jaar meer wachten. Ik word er niet jonger op en op mijn travel lijstje staan nog veel (verre) landen. Dus ik zal mijn angst MOETEN overwinnen. De eerste stap heb ik in januari gezet en ik ben er verdomd trots op.

Ben jij al in Tenerife geweest? Wat is jou favoriete bestemming?

Liefs,

Eefje

• chucky1012

Prachtig!
    Wat een goede tip om daar in de wintermaanden op te laden…
    Fijn dat jullie snel weer met het vliegtuig weg willen….