Bekijk meer foto's van Eefje op Instagram

@glam_by_eefje Volgen

Volgers

Tijd om te sporten – Mijn Sportplan

Ik geef toe dat ik in de winter ook liever lui naar tv kijk onder mijn fleece dekentje.. en van sporten komt dan niks in huis, maar zodra het februari/maart wordt verplicht ik mezelf om te beginnen sporten (remember vorig jaar 30 Day Shred?)! Ik ga niet graag naar de fitness en ik volg ook niet graag groepslessen, ik sport thuis wanneer ik een half uurtje vrij heb. De vorige eigenaars van ons huis hadden 3 fitnesstoestellen (crosstrainer, roeitrainer en hometrainer) en wij hebben deze overgekocht voor een héél klein prijsje! Het zijn professionele fitnesstoestellen die nog zo goed als nieuw zijn.. Gelukkig beschikken we ook over de ruimte voor die toestellen!

Mijn sportplan ziet er als volgt uit: Voor alle duidelijk en voor de mensen die me persoonlijk kennen en beginnen te panikeren, nee.. ik wil niet afvallen! Ik wil alles een beetje strakker voor deze zomer :)
Ik ben van plan om 4 dagen per week ongeveer 30 minuten te sporten, beginnend met één dag sporten en één dag rust.. Ik wil graag de crosstrainer combineren met hoelahoepen en yoga/pilates.. Ik zal van dag tot dag bekijken waar ik zin in heb. Ik wacht momenteel op mijn hoelahoep die ik kocht bij Bol.com.

Tijd om te sporten - Mijn Sportplan

Waarom de Crosstrainer?

-Je spaart je gewrichten!
De impact op het lichaam tijdens het sporten op de crosstrainer is relatief klein. Dit komt doordat je op een crosstrainer je kracht gelijkmatig verdeelt en nooit met je voet van de pedalen af komt. Je gewrichten worden daardoor niet belast!

-Een crosstrainer is zeer efficiënt om calorieën te verbranden!
Een crosstrainer is uitermate geschikt voor vetverbranding. Dit komt doordat je zowel je bovenlichaam als onderlichaam beweegt. Hierdoor train je alle spiergroepen tegelijkertijd. Als je enkele kilo’s kwijt wil dan is een crosstrainer een verstandige keuze (wat bij mij niet het geval is, maar ik geef het even mee!)

-Variatie in je training!
Een crosstrainer is een goed fitnessapparaat om variatie aan te brengen in je training. Je kunt op de crosstrainer namelijk zowel voor- als achteruit trappen. Hierdoor train je weer een ander soort spieren. Door een achterwaartse beweging te maken train je voornamelijk je bilspieren. Als je een voorwaartse beweging maakt op de crosstrainer dan train je voornamelijk je boven been spieren aan.

-De crosstrainer is geschikt voor verschillende trainingsdoelen
Een crosstrainer is ideaal om aan je conditie te werken, je vetverbranding om af te vallen en het trainen op de spiergroei! Een crosstrainer is voor iedereen geschikt!

Tijd om te sporten - Mijn Sportplan

Waarom hoelahoepen?

-Versterking van buik-, rug-, been-, en bilspieren.
-Gericht afvallen door energieverbranding.
-Je tailleomvang neemt af.
-Je conditie verbetert.
-Het is goed voor de doorbloeding.
-Het bevordert de spijsvertering.

Tijd om te sporten - Mijn Sportplan

Waarom Yoga of Pilates?

-Verbeterde slaap
-Meer energie
-Stressvermindering
-Pijnverlichting
-Betere spijsvertering
-Gewichtsverlies
-Lenigheid
-Innerlijke rust

Willen jullie op de hoogte blijven in de vorm van updates en foto’s? Let me know!!

Hebben jullie nog tips voor thuis te sporten? Leuke oefeningen? Ik hoor het graag!!

Liefs,
Eefje

  • Goed plan heb je opgericht, ik wil ook heel graag beginnen. liefs